top of page
  • Spotify - Jong en Gedreven
  • Apple Music - Jong en Gedreven
  • Youtube - Jong en Gedreven
  • Instagram - Jong en Gedreven
  • Facebook - Jong en Gedreven Podcast

De Kracht van Slimme financiële keuzes: Hoe Quinten met TOF groeit.

  • niels6535
  • 12 feb
  • 3 minuten om te lezen

+


Quinten, oprichter van TOF, bewijst dat slimme financiële keuzes en een laserfocus je ver kunnen brengen. In minder dan een jaar transformeerde hij zijn hobby in een succesvolle startup, compleet met een eigen productielocatie en personeel. Hoe doet hij dat? In deze aflevering van de podcast deelt hij zijn strategieën en inzichten die elke ondernemer kunnen inspireren.

Hier lees je alvast drie waardevolle lessen die we van Quinten leren. Wil je alle details? Beluister de volledige aflevering en ontdek hoe jij deze aanpak in jouw eigen ondernemersreis kunt toepassen!

  

Focus op jouw 'MVP' (Minimum Viable Product):

Een MVP is de eerste versie van een product of dienst die zo vroeg mogelijk wordt uitgerold naar de klant. Het heeft geen zin op je product te perfectioneren als je nog niet weet wat mensen zullen vinden. Ga direct opzoek naar feedback. Kijk dan niet enkel naar je familie, ga de markt op en krijg echt waardevolle feedback en tips.

Als starter is dit essentieel. Anders verlies je hopen tijd en verlies je geld.

 

Met de MVP ga je de markt op en is je hoofddoel de markt verkennen en feedback ontvangen. Zelf zo ga je early adaptors krijgen. Mensen die je zien groeien, mensen die in je geloven en je zullen volgen.

 

De eerste versie van de verpakking van TOF was bijvoorbeeld 'katastrofisch'. Quinten is er door feedback gegroeid tot het huidige product.

 

Begin met een MVP en werk iteratief: Start met een basisproduct (of dienst) en pas het aan op basis van feedback. Perfectionisme is niet nodig; snel leren en verbeteren wel.

  

Budget vriendelijk werken aan oplossingen:

Partners van Quinten hebben displays nodig om in de winkel te zetten. Er waren twee opties. Ofwel een duur display laten ontwerpen waar direct honderden van gekocht moesten worden, wat veel geld kost. Ofwel wat Quinten deed.

 

Zoek naar een alternatief. Ergens een kartonnen doos nemen waar alles netjes en mooi in staat. Gepersonaliseerde stempels maken om zo de doos te personaliseren. Dit laat zien dat je met een beperkt budget toch vooruit kan.

 

Mijn persoonlijke visie als podcast host: Ja, je ziet dat het met stempels is gedaan, maar het werkt goed. Het is goedkoop en toch nog steeds erg mooi. Ik had van Quinten een starterspakket gekregen en vond zelfs de doos goed. Pas de dag erna zag ik dat het met stempels was gedaan. En toch stoort dit mij niet. Sterker nog, ik vind het juist mooi dat je kunt zien dat het van een startup komt. Tegelijkertijd zag de doos er nog steeds professioneel en gepersonaliseerd uit.

 

Financieel voordelig je eerste personeel aannemen. 

Quinten heeft zijn eerste collega die 3/5de werkt aangeworven voor €500 in de maand. Er zijn programma's die ervoor zorgen dat werkzoekende snel aan de slag kunnen. Je betaald enkel de extra opleg bovenop een de uitkering die ze momenteel ontvangen. Na 6 maanden neem je ze pas volledig in dienst.

 

Dit is een WIN WIN situatie. De persoon die werk zoekt vind makkelijker en sneller werk. Terwijl het voor een startende onderneming financieel voordeliger is om iemand aan te nemen.

 

Meer leren van Quinten?

Deze aflevering zit bomvol praktische tips en inzichten voor elke ondernemer die slim wil groeien. Van hoe je slimme keuzes maakt tot hoe je obstakels overwint, Quinten’s verhaal is er eentje dat je niet mag missen.



🎧 Beluister de volledige aflevering nu:

  • Spotify

  • YouTube

  • Apple Podcast

 









Je startup laten groeien met slimme financiële keuzes


 
 
bottom of page